02 July 2008

My Passion

I have a hobby. My hobby is reading novels. I love to read a lot. :D

OK lah, memang dari kecil lagi saya suka membaca. Teringat buku cerita saya yang pernah saya pinjam dari perpustakaan sekolah ' Anak Raja Anak Papa' Suka sangat baca buku tu dulu. huhu

Sedari kecil lagi saya di ajar meminjam buku dari perpustakaan yang sehingga kini saya masih kunjungi. My favrite library is Perpustakaan Kuala Lumpur yang beralamat di :

Perpustakaan Kuala Lumpur

No. 1, Jalan Raja
50050 Kuala Lumpur
Tel: (03) 26123500
Tel: (03) 26123508 - Bahagian pembaharuan pinjaman buku
Fax: (03) 2693 7313




Untuk keterangan lanjut bagaimana mahu menjadi ahli sila kunjungi atau hubungi ke ke alamat /no telefon yang tertera dia atas.

Anda juga boleh layari di Perpustakaan Kuala Lumpur untuk keterangan lebih lanjut. Di zaman IT ni kan, semuanya semudah satu klik. :D Kenapa saya cakap mudah? Kerana anda boleh mencari buku yang anda ingini dengan buat search di laman tersebut. Sekiranya anda ingin melanjutkan pemulangan buku anda, boleh juga di lakukan di situ. Tak mudah ke lagi tu??

Photobucket
The Wedding Day


Ok, currently, saya sedang membaca novel ini, The Wedding Day. Quite an interesting novel. Ailaikkkk. Cuma ada pulak bab yang to me a bit melodrama, ye lah orang baru lepas pulih dari sakit boleh berbicara dengan banyaknya dan begitu teraturnya ayat2 itu. huhu

Hmmm, reminds me satu babak ni dalam movie, Kekasih Awal dan Akhir di mana babak Jamal abdillah setelah di langgar kereta rasanya, dan kekasihnya sempat berkata2 yang kalau secara logiknya mana boleh kan, mestilah orang sibuk2 nak pastikan pesakit yang dilanggar terus dia bawa ke hospital.huhu.

Oklah, sinopsis cerita ini seperti yang tertera di bawah ini :


The Wedding Day

(2004)
A novel by

Catherine Alliott


Annie O'Harran is the wrong side of thirty. A harassed single mother (of almost teen-aged Flora), she's escaped her faithless first husband with a few shreds of dignity intact, and against all expectations- met her hero: David Palmer is a kind and gentle doctor with a private practice in Belgravia, and Annie has a blissful summer ahead to plan their wedding.

But first Annie must escape the constant interruptions of her tiny Fulham house, and surround herself with calm in order to meet the horrible deadline set by the only publisher ever to have expressed interest in her writing. Giving mad Aunt-to-be Gertrude a cameo role in her novel is surely a small price to pay for the loan of a fabulous writer's retreat on a Cornish cliff with its own private beach? No sooner has she arrived in Cornwall, however, than the doorbell starts ringing.

Everyone, it seems, from her competitive sister Clare and her noisy brood, to her louche ex-husband Adam and his nubile young girlfriend, has had the same idea for their summer holidays. And then there's the houseguest who doesn't even bother to knock... Just as long as none of them affects her big day at the end of the summer...



Jeng jeng jeng, I love story yang kita tak sangka2 berlaku tapi semasa membaca saya harap juga it to happen. Wah pandai juga saya meneka ye.

Ok, tak habis lagi membaca buku ni. Baru di page 448. I love Annie and her character and hope the ending will be good for her....

Buku ni saya bawa ke hulu ke hilir. Pergi kerja, balik ke rumah, pergi bercuti, ke meeting ke mana saja yang pasti saya akan tetap membawa senaskah novel kemana saja saya pergi. It will always be in my handbag.

Bila ada masa terluang, saya akan membaca buku termasuk ketika memandu di jalan yang jem huhu, ketika lampu merah, ketika menunggu, sebelum tidur,bangun tidur, dalam bilik termenung,muahahahahaa, pendek kata sekiranya ada peluang. Sekurang2nya 2 helai seharilah.

Pernah juga buku saya tertinggal di rumah, wahhh resah gelisah yang amat walaupun tak semestinya dapat baca pun tapi I feel good kalau dapat tahu buku ada di dalam my handbag.

This habit of reading saya dapat dari my mother, thanks mak sebab membuat saya gila buku. My brother Man pun got the same habit.

Sekarang my children, though not all suka membaca. Hopefully they will enjoy reading like me and you guys out there come share the same hobby with me. Err tak perlulah ikut sampai nak baca dalam kereta semasa memandu. hehe

Ok lagi satu, selalunya saya selalu meminjam buku di library. Ada juga saya membeli buku tapi yang second hand aje ataupun pay less book ataupun buku yang di sewa tapi sekiranya saya suka buku tersebut saya tak pulangkan balik lah but I make sure buku tersebut value dia dah murah. huhu

Photobucket
buku2 yang di beli di 'pay less' satu RM6 saja


I can read and reread back the same book if I like the story. I think I've read this book 'Bridges of Madison County' dah berkali-kali tapi still I feel the tempt to read it again. Oh ye buku ini di hadiahkan oleh arwah Mas. So, it really means a lot to me.

Photobucket
my next book



Oklah, ini ada lah my habit, my hobby and my passion yang pertama.


p.s Ling, ni kiranya entry yang saya di tag lah ek. huhu

NEW UPDATE : Ok Dah katam The Wedding Day. Oklah ending dia cuma I prefer the 1st half of the book compare to the ending. Anyway, I enjoy reading it. Ok now to my second book, "If you could see me now".

6 comments:

eleza737 said...

owhhh ni gamba2 buku yg KA haruk abg lan tu..
wakakakakakakk

eleza737 said...

ehh ehh ape kaitan tag aritu ngan entry ni..!??

huwaaa lari tajuk.!!! x adilll

Abby ♥ said...

I love Cecilia Ahern too, ' PS i love u', tapikan buku novel romantik saya x minat sgt, buat org sedih jer

My fav author are Paulo Coelho, --> u shud read his books, very inspritional, mcm buku The Alchemist, By the river piedra i sat down and weep

Sophie Kinsella = The shopaholic series, very hillarious wooo

Dina Zaman n Lydia Teh are malaysia author yg ahkak sukeww, bclah buku I am muslim n Honk! if ure malaysian

Lani ahkak tgh baca buku 'Burned' by Carol Higgin Clarks n 'Secret' by tak ingat dah sape

Last buku melayu yg abes baca---> 'angakara saka'
huhuhuu

i can't stand buku novel romantik melayu, nak muntah ahkak nyahhh

Abby ♥ said...

salah eja

'by the river piedra i sat down n wept'

'angkara saka'

AZ at Work said...

Ling, huhuhuhu oklah tu kira dh tulis entry psl tag.

Aaaaa Abby, ada gak lah novel melayu romantik yang bagus.

Tangisan Bukan Madu
Anak menteri 1 2

ada buku2 yg cun pass le ke sini.

Another recommended book, The horse whisperer. sedihhhhh

waiem said...

mek membaca dengan menonton...hehehe